Support Engineer

Solliciteer nu

Support Engineer

Mensen besteden hun kostbare tijd liever niet aan sites of applicaties die ze niet snappen. Daarom maken we bij Pixelpillow digitale producten die we altijd testen met gebruikers, zodat je een website of app krijgt die mensen wél begrijpen en die jarenlang meegaat.

We zijn pragmatische makers van UI’s die mooi én gebruiksvriendelijk zijn. We denken strategisch mee en voelen ons altijd verantwoordelijk voor het beste resultaat.

Past dat bij jou? Lees dan vooral verder onder de foto's hieronder.

Full-time / Part-time · Zwolle


Heb je oog voor detail? Denk je in systemen? Hecht je ook waarde aan zowel klant- als gebruikersdoelstellingen? En vertaal je problemen graag naar een slimme user interface, zodat de gebruiker een geweldige gebruikservaring heeft? En – ook niet onbelangrijk – vind je dat je jezelf altijd kunt verbeteren? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe collega.


Support Engineer

Als Support Engineer ondersteun je onze vaste klanten bij het beheren en continu verbeteren van hun websites. Elke maand help je een vast aantal klanten (8-10) en ben jij de primaire contactpersoon voor vragen en het uitvoeren van (functionele/technische) wijzigingen. Je bent het visitekaartje van ons bedrijf en zorgt voor blije klanten én gebruikers.

Elke maand bespreek je samen met de klant wat er aan de website moet gebeuren, voert deze wijzigingen door, laat deze testen door de klant en zet deze wijzigingen live. Je hebt een vast aantal uur per maand om een klant te voorzien van het juiste serviceniveau. Daarnaast voer je updates uit aan de website en help je klanten bij urgente problemen. Hoewel onze Support telefonisch bereikbaar is, handelen we gemiddeld minder dan één telefoontje per dag af. Zo kan jij geconcentreerd je werk uitvoeren.

Zijn dit eigenschappen die je herkent?

  • Je staat klanten duidelijk, adequaat, gestructureerd en tijdig te woord bij vragen omtrent een van haar websites.
  • Je bent in staat om technische problemen snel en accuraat te diagnostiseren en te verhelpen.
  • Je hebt aantoonbare ervaringen in het beheren en uitvoeren van wijzigingen aan (headless) WordPress websites. Dit doe je op basis van maatwerk plugins en thema’s.
  • Je snapt wanneer het nodig is om een pragmatische aanpak te kiezen en wanneer je moet gaan staan voor completere oplossing.
  • Je bent proactief in het signaleren van (technische) problemen en lost deze zelf op of escaleert deze wanneer nodig.
  • Je vindt het leuk om direct met klanten te schakelen en ze zo goed mogelijk te helpen.
  • Je werkt methodisch en gestructureerd.
  • Ervaring met een of meer van de volgende technieken is een pré:
    • Versiebeheer met Git
    • Continuous Integration/Continuous Delivery (wij gebruiken GitLab CI)
    • Automatisch testen (bijvoorbeeld met Cypress of Playwright)
    • React.js
    • Tailwind of BEM

Een dag in het leven van...

Je start de dag met "rondje langs de velden" en kijkt of er nog berichten zijn van jouw vaste klanten die om een reactie vragen. Tijdens de standup geef je aan of er nog werkzaamheden zijn waar je hulp bij nodig hebt. Daarna start je met een maandelijkse milestone voor een van je klanten. Na een productieve ochtend lunch je met de rest van het team–of lekker thuis. Je checkt nog even je inbox en bespreekt samen met een collega de juiste vervolgstap voor een klantverzoek. Ondertussen zie je dat eerder uitgevoerde wijzingen door de klant getest en je laat weten dat je deze morgen live zet. Je update de issue tracker nog even voordat je de dag afrondt.

Wat je gaat doen

  • Elke maand bepaal je met een vast aantal klanten (8-10) welke werkzaamheden er uitgevoerd moeten worden en volgens welke prioriteit.
  • Je voert zelfstandig wijzigingen door aan de (headless) WordPress websites van klanten d.m.v. aanpassingen aan het maatwerk thema en plugins.
  • Je beantwoord vragen van klanten per e-mail, via ons ticketsysteem en af en toe telefonisch, op het juiste serviceniveau. Je streeft naar een hoge klanttevredenheid (8+ van 10).
  • Je plant en bewaakt zelf je planning en onderhoudt klantcontact wanneer nodig.
  • Je schrijft geautomatiseerde tests voor complexere gebruikersflows.


Wat we je bieden

  • De mogelijkheid om 50% van je tijd thuis te werken.
  • Een plek in een klein, multidisciplinair team van enthousiaste professionals.
  • Een ruim, fijn en goed bereikbaar kantoor.
  • Elke dag een gevarieerde, verzorgde lunch.
  • Een gezellige en welkome omgeving waar we samen aan mooie projecten werken.
  • Een marktconform salaris (incl. pensioenbijdrage).
  • Een budget voor persoonlijk ontwikkeling.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Goede tools zoals een nieuwe MacBook Pro en een goed scherm.

Interesse?

Laat zien welke klanten je eerder hebt geholpen en waarom je dat nu wil doen bij Pixelpillow. We zijn benieuwd naar jouw reactie!

⚠️ Denk niet te lang na! We sluiten de vacature 30 juni, of eerder bij voldoende interesse.

P.s. Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet gewaardeerd. Echt niet.. 

Meer weten over Pixelpillow? Wie worden je collega's? Voor welke klanten werken we eigenlijk? Check hier onze 'Werken bij Pixelpillow' pagina.